Sunday, October 18, 2009

Brrr brrrrr plup plup plup

Opis sejuk lagi malam ni. Sejuk gila. Hingus aku beku. Ini terbukti bila aku keluar je dari opis, tetiba2 je hidung aku berair. So bermakna masa dalam opis, hingus tu jadi beku, bila keluar dari opis je jadi cair. Selsema.

Kesejukkan melampau ni buat aku tak boleh nak buat kerja. Daya kreativiti terhad. Otak pun turut sama beku. Jari beku. Sikit lagi nak frost bite. Makin lama makin sejuk bilik moderator ni. Macam nak bunuh dan hapuskan semua moderator secara perlahan je. Ini semua salah Qen la ni, sebab menolak cinta abang2 facilities tu. Kan abang tu dah balas dendam ni. Turunkan suhu aircond di bawah paras beku. Atau mungkin aircond Astro ni diimport dari Alaska.

Sejuk weh. Serious shit. Time ni kalau ada siapa2 ofer aku makan ABC, mau aku terus muntah darah. Cerita pasal Genting Highland pun dah buat aku rasa ngilu teramat. Segala-gala organ dalaman aku terasa mengecut. Nasib baik aku perempuan, takde itewwww. Kalau tak mesti dia dah tersorok kemalu-maluan. Olololo comelnya. Kuci kuci kuci. Hins

Bila dah duduk lama dalam bilik sejuk ni, balik rumah badan sakit2. Lenguh, berbisa je rasa tulang. Membuatkan aku bertambah tak sabar nak berhenti kerja. Tapi bila kelmarin aku belek2 slip gaji aku, buat aku berbelah-bagi pulak. hehe.

Aku ada 5 plan besar. 2 daripadanya untuk 2 bulan ni. Lagi 2 plan untuk 6 bulan akan datang. 1 lagi tu jauh lagi. Semuanya bergantung pada rezeki dan nasib. Aku harapkan sangat supaya rezeki aku murah. Rezeki datang bergolek. Nasib baik menyebelahi aku. Semoga aku tak lupa diri dan plan berjalan lancar. Doakan aku tau tau.

13 comments:

Qen said...

aku gak salah.. ko la.. dorang ajak ko lepak, ko lari2. hoh! tu yg dorang balas dendam weh.. gilerrr..

tu la. seb bek aku pon xde itewww.. kalo x, mesti kite same2 cumel. huahuahua..

banyak plan ko.. aku nak tunggu yg 1 tu je.. walopon jauh lagi

Bewilder said...

huahua Qen. tau takpe. pastu hari tu aku nak mintak tolong abg2 tu, baru aku terhegeh2 gi gedik2 haha. pastu aku dok pandang2 tag dia, sbb sumpah aku tak tau nama diorg selama ni haha.

sambil2 tunggu tu, apa kata ko menabung utk beli hadiah utk aku dr skrg hehe

miss chekleen said...

aku taw plan yg satu tu jura..wakakakaka...
jauh ke?????
we,ko nak resign nt ko kena wat parti ajak seme cetez2 kesygan ko neh,speseli aku..muahahahah...

Qen,ko pn nak capai plan yg 1 tu gak ea?olololo sumelnye..kekekeke~

miss chekleen said...

lagu jura nyanyi time dok pandang abang2 facilities tu..

>>pandang2 hati berkenan,tidur malam wajah terbayang,renung2 hati keliru siapakah di hatimu..ekekeke<
sila jangan tanya aku nape aku nyanyi lagu nie coz aku pown xtaw..maseh

Anonymous said...

assalamualaikum..juraaaa...

amboiiiiii..opennye die berkata kata..hehee

selama ni cet kat cenel je.now berkesempatan sy jengah blog awak ni.nice background..i like blue kaler.. :p

juraaa..sebenarnye,kita x boleh nak nilai seseorang tu berdasarkan apa yang kita nampak n apa yang orang kata.

manusia dicipta sebagai makhlukNYA yang teristimewa n paling tinggi darjatnya..namun,buruk baiknya insan tu semuanya bergantung pd diri sendiri n niat di hati.

apa pun tindakan kita n kata2 kita,biarlah berpada.n paling penting,kita kena jaga hati orang lain juga,hormati perasaan orang lain kerana manusia dicipta dgn terletaknya seketul HATI yang punya perasaan..

nice 2know you at da cenel..happy 2chat with you.n you are once of da best mod..(ishh betul ke english sy ni) :p

okey jura,gud luck in ur future n take care ur self.. 'dee' :)

Bewilder said...

salam dee. eh jap. aku ada ke nilai sape2 ni? ke kau yg cuba nak judge aku ni? hehe

SwapNAVY said...

may god bless u..

cikliena said...

salam..huahuahua kelakor blog ko jura. bab yg itewww haku tak tahan. oit chekleen, lama tak dengar khabar??hai qen kiut, buka la spek ekeke..mwah2 all.

kip said...

alhamdulillah,,haku masi ada penyakit itteww,,so xyah risau pasl kecut k,,wakaka

kucinsiam said...

i nak u hepi dalam hidup u..
coz hidup kita pun,x lama...

walaupun sedey kalau u btl2 tinggalkan @15,deep inside i ttp doakan yg baik2 utk u..

where ever u go n what ever u do,please remember my nick yg sgt2 ikhlas chat dgn u..

take care gurl

cik EPAL said...

ok..aku doakan kau semoga berbahagia ke anak cucu..wakaka :D

Siti Jenar AKA said...

saya doakan awak dpt apa yg awak hajati. aminnnnnnn!

akulah-aku said...

jura wei...aku jiwe kaco neh...td jumap someone la..aleh2 aku rasa nak men game kat cc..ni kat cc la..aku rasa aku da jumpa blog italem ittew!!juling skejap mata aku...aku yg macho neh,tba2 bro sblah aku neh senyum2...muahaha!!saja nak bagi tau ko je..tau ko tgh melantak kat open aus a.staq tuh..